sunnuntai 5. elokuuta 2012

Potkaisenko Pasin pihalle?

Tämä on jatkokertomus; aloita vanhimmasta tekstistä!

Minä olen Markus,
entinen Marja.
Minulla on sisko Merja.
Merja ei puhu.

No niin Merja, alan jo kyetä ajattelemaan järkevästi tätä juttua.
Minä olen nyt samassa tilanteessa kuin Pasin ex-vaimo aikoinaan;
voiko sairaan tai vammaisen puolison jättää??
Sen kanssa tässä painiskelen nyt.
Mutta ei kai Pasille voi vammaisuutensa takia sallia asioita.
Olisi hänen silti kuulunut olla uskollinen minulle,
vaikka onkin pyörätuoli-ihminen.
Sitten toisaalta muistelen meidän suhteen alkuaikoja,
enkä taas tiedä, mitä haluan.
Ja miksi juuri Iinan kanssa?
Sentäs itse olen ollut ylpeä siitä, että vaikka olen kuolannut hänen perään,
niin olen kyennyt hillitsemään itseni.
Onneksi Iinalla oli juuri edellisenä päivänä ollut syntymäpäivät,
niin tästä ei rikosjuttua tule.
Ei kai ne saatanat vaan olleet himoiten odottaneet tuota syntymäpäivää,
jotta sitten päsevät...

Markus

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.